آموزش ثبت دامنه ir

http://mkls.ir/5z1
دامنه ir

ثبت دامنه IR آی آر

دامنه آی آز .ir یک دامنه ملی است و فقط با داشتن شناسه ایرنیک (مرکز تحقیقات فیزیک نظری) به ثبت میرسد. مدت زمان ثبت دامین ۱ ساله یا بصورت ۵ ساله است. آدرس وب سایت مرکز ثبت دومین های آر: http://www.nic.ir

ایجاد شناسه ایرنیک

برای ثبت دامنه ir ابتدا وارد وب سایت nic.ir شوید، سپس بر روی لینک مشخصه های شناسه کلیک کنید و گزینه ساختن شناسه کاربری را انتخاب کنید.

آموزش عضوبت در ایرنیک

در مرحله اول در قسمت شخص حقیقی بر روی دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کنید.

ایجاد شناسه ir

در این مرحله تمام فیلد هایی را که با علامت (*) مشخص شده اند را با دقت کامل نمایید، توجه داشته باشید در مراحل بعدی جهت احراز هویت یک ایمیل به آدرس ایمیل شما که در این مرحله وارد می کنید ارسال می شود، پس آدرس ایمیل خود را با دقت وارد کنید.

در فیلد پرسش محرمانه یک سوال محرمانه دلخواه برای خودتان وارد کنید و در فیلد بعدی پاسخ دلخواه به سوال محرمانه را وارد نمایید، حتما در مراحل بعدی ساختن شناسه ایرنیک به سوال محرمانه و پاسخ آن نیاز دارید پس آن ها را با دقت یاداشت کنید.

روش ثبت دامنه ir

از قسمت رابط های مجاز گزینه آزاد برای نمایندگان فروش را انتخاب کنید تا در آینده قادر باشید از شرکت های نماینده ایرنیک برای ثبت دامنه های آی آر استفاده کنید و سپس بر روی دکمه بازنگری کلیک کنید.

رجیستر دامنه آی آر

لطفا ابتدا قوانین ثبت نام در ایرنیک و دریافت شناسه را با دقت مطالعه فرمایید و سپس از قسمت نام کامل سازنده شناسه، نام و نام خانوادگی خود را به صورت انگلیسی وارد کنید و بر روی دکمه موافقم، دریافت شناسه کلیک فرمایید.

شناسه nic

در این مرحله شناسه ایرنیک ایجاد شده و به شما نمایش داده می شود و همچنین ایمیل فعال سازی همراه با رمز عبور و شناسه ایرنیک برای شما ارسال می شود.

ایمیل شناسه ایرنیک

برای فعال سازی شناسه باید به آدرس ایمیل خود مراجعه نمایید و ایمیل دریافت شده تحت عنوان Your IRNIC Handle Info را باز کنید.

در سایت ایرنیک با کلیک روی لینک ورود به سامانه‌ی ایرنیک و با استفاده از رمز عبور موقت که از طریق ایمیل فعال سازی برای شما ارسال شده بود به پنل ایرنیک‌ وارد شوید و با وارد کردن پاسخ محرمانه‌ی خود یک رمز عبور به انتخاب خود تعیین کنید.

در این بخش کار ساخت شناسه‌ی شما در ایرنیک تمام شده است.

پس از ساخت شناسه در سایت ایرنیک، هیچ نیازی به ثبت دامنه و یا هر نوع پرداخت در ایرنیک ندارید. شما با شناسه ای که از این سایت دریافت کرده اید می‌توانید در هر جایی خرید دامنه‌ی ir را انجام دهید.

لیست نمایندگان که با شناسه ایرنیک می توانند ثبت دامنه را انجام دهند در آدرس https://www.nic.ir/List_of_Resellers وجود دارد.

 

 

راهنمای تنظیمات DNS دامنه های ir

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *