کوتاه کننده لینک چیست ؟

http://mkls.ir/qdV
لینک کوتاه

کوتاه کننده پیوند سرویسی معمولاً تحت وب است که پیوندهای طولانی را به پیوندهای کوتاه تبدیل می‌کند. پیوند طولانی با استفاده از چنین سرویسی به پیوند کوتاه‌تر تغییر می‌یابد. فایدهٔ پیوندهای کوتاه‌تر نمایش راحت‌تر آن‌ها و نیز آسانی به خاطر سپردنشان است.

کوتاه کننده آدرس اینترنتی (URL) چیست؟

کوتاه کننده های آدرس، سرویس هایی هستند که آدرس های طولانی را دریافت نموده و در عرض چند ثانیه به یک لینک کوتاه و مختصر اینترنتی تبدیل می کنند اغلب این سرویس‌ها در واقع یک Redirect (تغییر مسیر) انجام می دهند به این معنا که کاربر با کلیک بر روی آدرس کوتاه شده ابتدا به سایت ارائه دهنده سرویس هدایت شده و سپس وب سایت ارائه دهنده سرویس، کاربر را به سایت اصلی می‌فرستد.

کاربران نهایی براحتی می توانند با کلیک بر روی لینک کوتاه شده، به مقصد مورد نظر خود هدایت شوند. عمده ترین جایی که نیاز به استفاده از سرویس کوتاه کننده لینک دارید و در آنجا می توانید آدرس های اینترنتی کوتاه شده بسیاری را نیز مشاهده کنید، شبکه اجتماعی توییتر است چرا که کاربران در پست های این شبکه اجتماعی با محدودیت تعداد کاراکتر مواجه هستند(حداکثر ۱۴۰ کاراکتر برای هر پست)، درنتیجه این محدودیت، وارد کردن آدرس کامل وب سایت ها را دشوار می سازد. علاوه بر این اگر بخواهید لینک کوتاه شده را از طریق پیامک ارسال کنید دیگری نیازی به صرف مدت زمان زیادی برای تایپ آن، هزینه بیشتری برای ارسال آن و ترس از اشتباهات تایپی نخواهید داشت.

دلایل کوتاه کردن یک آدرس اینترنتی

در این قسمت به این سؤال پاسخ می دهیم که چرا عده ای به جای استفاده از لینک اصلی از لینک های کوتاه شده استفاده میکنند.

  • تاثیر مثبت در سئو به دلیل راحتی در اشتراک گذاری لینک
  • صرفه جویی در زمان و وقت به دلیل کوتاه بودن آدرس برای نوشتن آدرس یا ارسال در پیامک
  • امکان دریافت گزارش دقیق از جزئیات بازدیدکنندگان لینک
  • رایگان و مجانی بودن
  • امکان کسب درآمد از لینک های کوتاه و دریافت درآمد به ازای هر بازدیدکننده از لینک کوتاه
  • نمایش ندادن لینک واقعی به کاربران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *