گران ترین دامنه های تاریخ

http://mkls.ir/nAP
گرون

در میان ده‌های میلیون پرتال اینترنت و صدها میلیون دامنه ثبت شده غیر فعال، حدود ۱۰۰ دامنه، در فهرست گران‌ترین دامنه‌های فروخته شده اینترنت قرار دارند که نام آن‌ها به حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصاد، هنری و بازرگانی مربوط می‌شود. در این گفتار، جدیدترین برآوردهای بیزینس اینسایدر درباره گران‌ترین دامنه‌های تاریخ وب، ارائه شده است.

پرتال معتبر بیزینس اینسایدر، هفته گذشته، فهرست جدیدی از گران‌ترین دامنه‌های خرید و فروش شده اینترنت را منتشر کرد که در این فهرست، دامنه یک پرتال فعال در امور انتشار تصاویر غیر اخلاقی، با بیش از ۱۰ میلیون دلار ارزش گذاری، در سال ۲۰۱۰ به فروش رفت و پس از ان، دامنه FUND.com به رقم ۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۵ دلار، در سال ۲۰۱۰ میلادی به فروش رفت. تاریخچه فروش و فعالیت این دامنه پس از فروشان، سرگذشت جالبی هست که با مراجع به پرتال این دامنه، قابل مشاهده است.

دو دامنه دیگری که پس از فاند دات کام، در فهرست گران‌ترین دامنه‌های فروخته شده سرزمین دیجیتال معرفی شدند، دامنه‌های مربوط به پرتال‌های انتشار تصاویر ویدئویی روابط جنسی هستند که بیش از ۹ میلیون دلار، ارزش گذاری شده‌اند. پس از این دو دامنه، دامنه Diamond.com با ۷٫۵ میلیون دلار قیمت، در سال ۲۰۰۶ میلادی به یک خرده فروش جواهر آلات که در پرتال Ice.com فعال بود، واگذار شد. کارگزار فروشنده این دامنه با ارزش، پرتال GoDaddy,com بود که تا کنون صدها هزار دامنه بر روی پسوندهای مختلف عمومی و کشوری اینترنت ثبت کرده است.

دامنه Diamond.com به ارزش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، رقمی بود که امروزه خیلی‌ها حاضرند بهای بیش تری برای این دامنه با ارزش پرداخت کنند.: این وب‌سایت اطلاعات مفید و مختلفی درباره انواع الماس و جواهرات متفاوت ارائه می‌کند و به کاربرانش در انتخاب و حتی خرید این جواهرات کمک می‌کند. این وب‌سایت در واقع یک جواهر فروشی آنلاین هم هست. این وب‌سایت که در ابتدا نام دامنه Odimo.com را داشت و سپس به Diamond.com تغییر نام داد.

پس از این دامنه، اسلاتس دات کام قرار داد که به ارزش ۵٫۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ میلادی فروخته شد. بعضی از تحلیل گران معتقدند که ارزش این نام دامنه از یک میلیون دلار به ازای هر حروف به کار رفته در آن هم بیشتر است. دامنه Toys.com به ارزش ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، در واقع مبلغی بود که برای این دامنه ۴ حرفی بر روی پسوند عمومی کام پرداخت شد. اکنون، تقریباً ثبت دامنه ۳ یا ۴ حرفی بر روی پسوندهای عمومی نظیر دات کام، دات نت، غیر ممکن است و بعضاً این موضوع، برای دامنه‌های ۵ حرفی و ۶ حرفی نیز، بدون علائمی مانند “-” و تلفیق عدد و حرف نیز، صادق است.

این دامنه، همانطور که از اسمش پیداست، فروش اسباب بازی را برای کودکان انجام می‌دهد و ذاتاً، اسم جالب و پر مخاطبی هست. این دامنه در سال ۲۰۰۹ فروخته شد، اما اکنون که تنها ۶ سال از این فروش می‌رسد، شاید خیلی‌ها حاضر باشند، بهایی به مراتب بیش از ۵ میلیون دلار برای این دامنه ۴ حرفی پرداخت کنند.

Candy.com، عنوان دامنه ای هست که در سال ۲۰۰۹، به بهایی به ارزش ۳ میلیون دلار عرضه شد. از نامش پیداست که در زمینه شکلات و شیرینی فعالیت دارد. فروش شکلات در اینترنت، امروزه میلیون‌ها دلار قیمت دارد که در مواقع خاص مانند مراسم کریسمس یا روز ولنتاین، به رقم‌های چند ده میلیونی نیز در روز، می‌رسد.

دامنه Medicare.com به ارزش ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، شاید یکی از بهترین نام‌ها برای ارائه پرتالی در حوزه بهداشت و درمان در فضای مجازی باشد که سال گذشته میلادی، توسط وب‌سایت eHeathInsurance.com خریداری شد.

ثبت دامنه ای با ۲ حرف، امروز تقریباً غیر ممکن است و اگر کسی قصد داشته باشد، تا دامنه ای دو حرفی را بر روی پسوندهای عمومی و حتی ملی اینترنت ثبت کند، کار سختی در پیش خواهد داشت و بعضاً باید از صاحبان دامنه، خریداری کند. البته خریدی که، بهای سنگینی دارد و باید میلیون‌ها دلار پرداخت شود. دامنه IG.com به ارزش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، به نظر می‌رسد رقم خوبی برای این دامنه دو حرفی بوده است. این پرتال، بزرگ‌ترین وب‌سایت ارائه‌دهنده اطلاعات و سرویس‌های مالی و داد و ستد ارز در انگلستان که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ به فروش رسید. این وب‌سایت که قبلاً متعلق به موتور جست‌وجوی برزیلی iG بود، توسط شرکت مالی London’s IG Group خریداری شد.

البته فروش دامنه‌های دو حرفی، فقط مختص آی جی دات کام نیست و ام آی دات کام نیز، سرنوشت مشابهی دارد. MI.com به ارزش ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار توسط شرکت چینی شیائومی، تولید کنده گوشی‌های هوشمند ارزان، این وب‌سایت را در ماه آوریل ۲۰۱۴ خرید. این خرید بزرگ‌ترین خرید نام دامنه در سال ۲۰۱۴ بوده است. از طرفی گفته می‌شود که این گران‌ترین نام دامنه خریداری شده توسط یک شرکت اینترنتی چینی بوده است. در واقع شیائومی سعی دارد با استفاده از این وب‌سایت، کمک کند تا نام برندش راحت‌تر یادآوری شود. موضوعی که البته، در پرتال‌های فناوری اطلاعات نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

Candy.com به ارزش ۳ میلیون دلار: یک شکلات فروشی آنلاین بزرگ با هزاران نوع مختلف شیرینی و شکلات که می‌تواند توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خودش جلب کند. این وب‌سایت شیرین در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت مالی G&J Holdings خریداری شد. دنیای خرید و فروش شکلات و شیرینی، هر روز به واسطه شبکه‌های اجتماعی وب مانند فیسبوک و اینستاگرام، روز به روز داغ تر می‌شود و از مخاطب بالایی برخوردار می‌شود. بازاری که، کارآفرینان دیجیتالی را به خود جذب می‌کند.

فروش دامنه، فقط مختص به پسوندهای عمومی مانند “.com”,”.net”,”.org” نیست. بلکه پسوندهای ملی کشورها نیز، بعضاً با استقبال علاقمندان به دنیای دامنه‌ها، رو به رو شده است. دامنه Shopping.de به ارزش ۲ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۴۵ دلار، در سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان یکی از گران‌ترین و با ارزش‌ترین دامنه‌های آلمانی شناخته می‌شود و امروزه، برترین پرتال خرده فروشی آلمانی در فضای وب می‌باشد. این وب‌سایت در کنار وب‌سایت‌های دیگری مانند Auto.de، News.de و Kredit.de در دسته گران‌ترین نام دامنه‌های آلمانی قرار دارد.

کردیت کارت دات کام، به نظر می‌رسد دامنه جالبی باشد. CreditCards.com به ارزش ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار عرضه شد. بهایی که امروزه، خیلی ناچیز تلقی می‌شود و می‌شود انتظار داشت که خریداران، چه سود هنگفتی از خرید این دامنه ارزشمند برده است.: این وب‌سایت که در زمینه ارائه خدمات آنلاین کارت‌های اعتباری فعالیت می‌کند، توسط شرکت ClickSuccess L.P که به کار فروش آنلاین ابزارهای و محصولات مالی می‌پردازد، در سال ۲۰۰۴ خریداری شد. خرید این نام دامنه گران‌ترین خرید نام دامنه در آن سال‌ها بوده است.

سوشال دات کام، ذهن شما را به مسائل اجتماعی و فرهنگی متمرکز می‌کند. دامنه جالبی برای فعالان مسائل اجتماعی در فضای مجازی هست. Social.com به ارزش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، در سال ۲۰۱۱ میلادی فروخته شد. این وب‌سایت به جمع‌آوری اطلاعات در لحظه درباره تمایلات مشتریان و عادت‌های خرید آن‌ها پرداخته و این اطلاعات را برای افزایش بهره‌وری شبکه‌های اجتماعی پردازش می‌کند. این وب‌سایت در سال ۲۰۱۱ فروخته شد.

دنیای وب، امروزه به محفلی برای تبادل نظر و تعاملات الکترونیکی میلیون‌ها فعال اقتصادی با یکدیگر در سراسر جهان بدل شده است.

دنیای بورس، جذاب‌ترین حوزه اقتصادی در سرزمین دیجیتال را تشکیل می‌دهد که توانسته است، میلیون ها مخاطب این بازار را با ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، به سمت و سوی خود جلب کند. قطعاً، پرتال‌هایی که به موضوع سرمایه گذاری و اقتصادی مبادرت می‌کنند و تحلیل‌های فنی ارائه می دهند، از مخاطب زیادی برخوردار هستند. Investing.com به ارزش ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار، در اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی، توسط وب سایت Forexpros.com خریداری شد. این وب‌سایت ارائه‌دهنده رایگان اطلاعات در لحظه درباره بازار بورس و اخبارهای مالی است.

تنها، دامنه‌هایی با معنی و مفهوم انگلیسی نیستند که در وب، مشتریان زیادی دارد. بلکه، دامنه‌هایی با معانی غیر لاتین نیز، از مخاطبان قابل توجهی رو به رو می‌باشند. ouxi.com به ارزش ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار دلار، در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شرکت Gamewave Group خریداری شد. در این پرتال، کاربران چینی می‌توانند اینترنتی بازی کنند.

یک دامنه خوب، می‌تواند راحت و آسان و ساده به ذهن مبادرت شود و مشهورترین دامنه قابل ارائه در فضای وب باشد. آیا کامپیوتر دات کام، نام خوبی نیست؟ از یک دامنه خوب، چه انتظاری دارید که این دامنه برآورده نمی‌کند؟Computer.com به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار، بعضاً با قیمت ناچیزی ۸ سال پیش به فروش رفت. این پرتال، یک وب‌سایت معروف و شناخته شده درباره کامپیوترهای شخصی که برای خرید یک کامپیوتر شخصی اطلاعات، مقایسه و قیمت‌ها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این وب‌سایت در سال ۲۰۰۷ به فروش رسیده است.

سی و هفت دات کام! نام ساده ای که همواره در ذهن می‌ماند. باز هم یک شرکت چینی، این دامنه را در سال ۲۰۱۴ میلادی، خریداری کرد. صاحب این شرکت، تولید کننده بازی‌های ویدئویی دان ۳۷ می‌باشد. این شرکت چینی برای خرید این دامنه، بهایی کم تر از ۲ میلیون دلار ناقابل پرداخت.

 

گردشگری آنلاین، صنعت بسیار پر سودی در فضای مجازی و واقعی هست. اکنون صدها پرتال اینترنت، به مساله رزرو هتل و پرواز و خرید بلیط قطار و اتوبوس و امثالهم، در اینترنت مبادرت می‌کنند و میلیون‌ها مخاطب روزانه دارند. بنابراین، دامنه ای‌ با این مضمون می‌تواند بسیار پر مخاطب باشد. Fly.com به ارزش یک میلیون و ۷۶۰ هزار دلار، رقم ناچیزی برای دامنه خوب در سال ۲۰۱۵ می‌باشد.
فلای دات کام، در واقع پرتالی برای پیدا کردن ارزان‌ترین پروازها با مقایسه صدها خطوط پروازی و سایت‌های گردشگری که در سال ۲۰۰۹ به فروش رفت.

حراجی در اینترنت مصادف است با ebay.com که ارزش بازاری بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارد. اما، حراجی و کلمه آن، می‌تواند خیلی جالب توجه باشد و علاقمندان دنیای حراج یو کلکسیون‌ها را، به خود جذب کند. Auction.com به ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، ۶ سال پیش به فروش رفت. یک فروشگاه حراجی آنلاین بزرگ که انتظار می‌رفت با قیمت دو و نیم میلیون دلار فروخته شود. این وب‌سایت در نهایت اما با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۰۹ به فروش رسید. شاید خیلی‌ها، اکنون بهای بیش تری برای این دامنه با ارزش، بپردازند!

بازیابی اطلاعات، موضوع جالب و دغدغه میلیون‌ها کاربر اینترنت است. قطعاً پرتالی که به این موضوعات می‌پردازد، می‌تواند مخاطب خوبی را به انتظار بکشد. DataRecovery.com به قیمت یک میلیون و ۶۵۹ هزار دلار، در سال ۲۰۰۸ میلادی فروخته شد. این وب‌سایت که ارائه‌دهنده راهکارهای بازیافت اطلاعات است.

علاوه بر فلای دات کام که در زمینه صنعت گردشگری تأثیر گذار هست، دامنه تیکت دات کام نیز، به نظر می‌رسد که دامنه عالی برای فروش بلیط های قطار، هواپیما و حتی اتوبوس برون شهری در نقاط مختلف جهان هست. Ticket.com به ارزش یک میلیون و ۵۲۵ هزار دلار، در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. این وب‌سایت، امکان جست‌وجو و بررسی رویدادهای تفریحی و سرگرمی سراسر دنیا و خرید بلیت ورود به آن‌ها را دارد.

پرتال Tandberg.com به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در سال ۲۰۰۷ فروخته شد. این وب‌سایت ارائه‌دهنده راهکارهای مختلف آرشیو و پشتیبان‌گیری است.

ثبت دامنه به نام کشورهای مختلف جهان، اکنون کار دشواری هست و تبعات خاص خود را دارد. اما Russia.com به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در سال ۲۰۰۹ میلادی به فروش رسید. این وب‌سایت که مربوط به کشور روسیه است.

دوربین‌ها دات کام یا کمرا دات کام! نام جالبی هست. Cameras.com به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، ۹ سال پیش به فروش رسید. این وب‌سایت که در زمینه ارائه اطلاعات، مقایسه و قیمت انواع دوربین برای خرید به کاربرانش کمک می‌کند، در یک حراجی با قیمت یک و نیم میلیون دلار در سال ۲۰۰۶ به فروش رسید.

MM.com به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، به عنوان یک دامنه دو حرفی جالب، در ماه جولای سال ۲۰۱۴ توسط شرکت Hangzhou Duomai E-Commerce خریداری شد که مالک نام دامنه‌های دیگری مانند Game.com، JZ.com و ۴.cn هم هست. کلاً این شرکت، علاقمند به ثبت و نگهداری از دامنه‌های دو حرفی می‌باشد و کلکسیونی از دامنه‌های جالب و جذاب را در اختیار دارد.

اگر علاقمند هستید تا فهرستی از ۱۰۰ دامنه گران اینترنت را که بیش از ۱ میلیون دلار برایان‌ها ظرف چند سال اخیر، پول پرداخت شده است، در اختیار داشته باشید، فهرست زیر را مشاهده کنید. همان طورکه مشاهده می‌شود، بیمه اتومبیل، موضوع مهمی در فضای مجازی هست که برای خرید دامنه ای که این حوزه را پوشش دهد، حدود ۵۰ میلیون دلار پرداخت شده است. پس از ان، دوباره موضوع بیمه، از اهمیت بالایی برخوردار شده و اینشورنس دات کام، ۳۵٫۵ میلیون دلار قیمت گذاری و به فروش رفته است.

سال میلادی درج شده در روبروی هر دامنه، سال فروش دامنه را نشان می‌دهد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، پرتال مشهور آلتاویستا، که در زمینه جست وجو فعال است، در سال ۱۹۹۸ میلادی، به بهای گزاف ۳٫۴ میلیون دلار دران زمان به فروش رفت. آیا می دانید ارزش این دامنه اکنون چند برابر شده است؟

فهرست ۱۰۰ دامنه گران اینترنت

۱٫ CarInsurance.com – $۴۹,۷۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۲٫ Insurance.com – $۳۵,۶۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۳٫ VacationRentals.com – $۳۵,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۴٫ PrivateJet.com – $۳۰,۱۸۰,۰۰۰ (۲۰۱۲)
۵٫ Internet.com – $۱۸ million (2009)
۶٫ Insure.com – $۱۶ million (2009)
۷٫ Undefined – $۱۳ million (2010)
۸٫ Hotels.com – $۱۱,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۱)
۹٫ Fund.com – £۹,۹۹۹,۹۵۰ (۲۰۰۸)
۱۰٫ Undefined – $۹,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۱۱٫ FB.com – $۸,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۱۲٫ RealEstate.com – $۸,۲۵۰,۰۰۰
۱۳٫ Business.com – $۷,۵۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۹)
۱۴٫ Diamond.com – $۷,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۶)
۱۵٫ Beer.com – $۷,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۴)
۱۶٫ Israel.com – $۵,۸۸۰,۰۰۰
۱۷٫ BayAreaGraphicDesigner – $۵,۸۸۰,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۱۸٫ Casino.com – $۵,۵۰۰,۰۰۰
۱۹٫ Slots.com – $۵,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۲۰٫ Toys.com – $۵,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۲۱٫ AsSeenOnTV.com – $۵,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۲۲٫ Property.com & Properties.com – ca.$5,000,000
۲۳٫ SEO.com – $۵,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۲۴٫ Korea.com – $۵,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۴)
۲۵٫ YellowPages.com – $۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۶٫ Pooxi.com – $۵,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۲)
۲۷٫ Clothes.com – $۴,۹۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۲۸٫ IG.com – $۴,۷۰۰,۰۰۰
۲۹٫ iCloud.com – $۴,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۱)
۳۰٫ Freeporn.com – $۴,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۳۱٫ GiftCard.com – $۴,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۲)
۳۲٫ YP.com – $۳,۸۵۰,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۳۳٫ MI.com – $۳,۶۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۴)
۳۴٫ Shop.com – $۳,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۳۵٫ Altavista.com – $۳,۳۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۸)
۳۶٫ Wine.com – $۳,۳۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۳۷٫ Software.com – $۳,۲۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۵)
۳۸٫ Whisky.com – $۳,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۴)
۳۹٫ Candy.com – $۳,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۴۰٫ Vodka.com – $۳,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۶)
۴۱٫ Loans.com – $۳,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۴۲٫ Wines.com – $۲,۹۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۴)
۴۳٫ Shopping.de – $۲,۸۵۸,۹۴۵ (۲۰۰۸)
۴۴٫ CreditCards.com – $۲,۷۵۰,۰۰۰ (۲۰۰۴)
۴۵٫ Social.com – $۲,۶۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۱)
۴۶٫ Pizza.com – $۲,۶۰۵,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۴۷٫ Tom.com – $۲,۵۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۹)
۴۸٫ Gambling.com – $۲,۵۰۰,۰۰۰
۴۹٫ Investing.com – $۲,۴۵۰,۰۰۰ (۲۰۱۲)
۵۰٫ Youxi.com – $۲,۴۳۰,۰۰۰ (۲۰۱۴)
۵۱٫ KK.com – $۲,۴۰۰,۰۰۰
۵۲٫ Autos.com – $۲,۲۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۹)
۵۳٫ Coupons.com – $۲,۲۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۵۴٫ Computer.com – $۲,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۵۵٫ ۱۱۴٫com – $۲,۱۰۰,۰۰۰
۵۶٫ England.com – $۲,۰۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۹)
۵۷٫ Makeup.com – $۲,۰۰۰,۰۰۰
۵۸٫ Telephone.com – $۲,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۵۹٫ ۳۷٫com – $۱,۹۶۰,۸۰۰ (۲۰۱۴
۶۰٫ Savings.com – $۱,۹۰۰,۰۰۰
۶۱٫ Seniors.com – $۱,۸۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۶۲٫ Express.com – $۱,۸۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۶۳٫ Mortgage.com – $۱,۸۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۶۴٫ inn.im – $۱,۸۰۰,۰۰۰
۶۵٫ Fly.com – $۱,۷۶۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۶۶٫ Dating.com – $۱,۷۵۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۶۷٫ Auction.com – $۱,۷۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۶۸٫ DataRecovery.com – $۱,۶۵۹,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۶۹٫ Branson.com – $۱,۶۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۶)
۷۰٫ Ticket.com – $۱,۵۲۵,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۷۱٫ Tandberg.com – $۱,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۷۲٫ Russia.com – $۱,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۷۳٫ Cameras.com – $۱,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۶)
۷۴٫ MarketingToday.com – $۱,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۵)
۷۵٫ Deposit.com – $۱,۵۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۷۶٫ Bank.ht – $۱,۴۰۰,۰۰۰
۷۷٫ Ad.com – $۱,۴۰۰,۰۰۰
۷۸٫ Vip.com – $۱,۴۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۷۹٫ eBet.com – $۱,۳۵۰,۰۰۰
۸۰٫ Men.com – $۱,۳۲۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۸۱٫ Photo.com – $۱,۲۵۰,۰۰۰
۸۲٫ Vista.com – $۱,۲۵۰,۰۰۰ (۲۰۰۷)
۸۳٫ Feedback.com – $۱,۲۳۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۸۴٫ Find.com – $۱,۲۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۴)
۸۵٫ Phone.com – $۱,۲۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۸۶٫ Scores.com – $۱,۱۸۰,۰۰۰
۸۷٫ Kredit.de – $۱,۱۶۹,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۸۸٫ Flying.com – $۱,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۸۹٫ Mercury.com – $۱,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۹۰٫ Motorcycle.se – $۱,۱۰۰,۰۰۰
۹۱٫ Call.com – $۱,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۹۲٫ Bingo.com – $۱,۱۰۰,۰۰۰ (۱۹۹۹)
۹۳٫ Zip.com – $۱,۰۵۸,۸۳۰ (۲۰۱۰)
۹۴٫ Cruise.co.uk – $۱,۱۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۸)
۹۵٫ Wallstreet.com – $۱,۰۳۰,۰۰۰ (۲۰۰۵)
۹۶٫ Webcam.com – $۱,۰۲۰,۰۰۰ (۲۰۰۹)
۹۷٫ Fish.com – $۱,۰۲۰,۰۰۰ (۲۰۰۰)
۹۸٫ Invest.com – $۱,۰۱۵,۰۰۰ (۲۰۰۳)
۹۹٫ Poker.org – $۱,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۱۰)
۱۰۰٫ If.com – $۱,۰۰۰,۰۰۰ (۲۰۰۳)

بازار خرید و فروش دامنه‌های با ارزش، بازار جدید و پر سود هست، چرا که خریداران دامنه‌های با ارزش که مفاهیمی مؤثر را در بر دارند، با ثبت یا خرید این دامنه‌ها، یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده و می‌توانند ظرف سال‌های بعد، این دامنه را به ده‌ها برابر قیمت خرید به فروش برسانند. اکنون ثبت یک دامنه بر روی پسوند ملی ایران، دات آی آر، تنها ۴ هزار تومان قیمت دارد، در حالی که شاید برخی از دامنه‌های ثبت شده توسط اشخاص، سال‌های آینده به هزاران برابر قیمت خرید، فروخته شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *